For å få til positiv endring i verdikjeden, er det avgjørende med kontinuerlig oppfølging, effektive tiltak og nyttige KPIer. Komplekse verdikjeder med mange ulike aktører understreker viktigheten av samarbeid. Hvordan følge opp leverandører på en virkningsfull måte?
Basert på innspill fra virksomhetene i nettverket, har vi i høst satt fokus på tre temaer gjennom en workshopserie:
- Risikokartlegging (mandag 2. oktober kl. 14-16.30)
- Interessentdialog (mandag 6. november kl. 14-16.30)
- Oppfølging av leverandører, tiltak og KPIer (mandag 4. desember kl. 14-16.30)
Workshopene ledes av Katrine Vetaas Vedeler, som har over 15 års erfaring med menneskerettighetsarbeid i ulike bedrifter. Workshopene er enkeltstående, men vi anbefaler å følge hele serien.
Program
Det blir mingling fra kl. 13.30 til programstart kl. 14.
- Leverandøroppfølging - kontinuerlig dialog, tiltak, plan og KPIer
- Dilemmadiskusjoner
- Pause
- Erfaringer med oppfølging v/ DNB
- Spørsmål, innspill og erfaringsutveksling
- Info om fremtidige arrangementer
Forberedelse
- Se gjennom presentasjonene fra del I og II
- Managing business relationships: Driving change across the value chain
- Leverage: Using your company's influence to drive change
- Multistakeholder collaboration: Working together to address impacts
Påmelding
Arrangementet er åpent for alle som har signert FUTURE-PROOF-plakaten. Det er mulig å stille med flere deltakere per virksomhet.
Påmelding gjennom kalenderinvitasjon eller påmeldingsskjema innen fredag 1. desember kl. 14.
-
Katrine Vetaas Vedeler
Konsulent hos Raftostiftelsen